A to jen díky vám. Děkujeme všem, kdo jste za námi dnes přišli i všem, kdo nám přáli na dálku.

Jsme moc rádi, že jsme si opět mohli připomenout důležitost všech dispečerek a dispečerů zdravotnických operačních středisek. Protože tihle neviditelní andělé na telefonu, kteří vás na dálku “drží za ruku” než na místo dorazí naše profi posádky si zaslouží, aby nebyli jen slyšet, ale i vidět. Jejich práce je nesmírně náročná, jsou přeci jen prvním zdravotníkem na místě, byť na dálku.

Ještě si pro jistotu zopakujme jak správně postupovat při pomoci druhým a volání na linku 155?

  • Na prvním místě je bezpečnost samotných zachránců. Než začneme komukoliv pomáhat, vždy je důležité se na pár sekund zastavit a zamyslet se, jestli nám nehrozí nějaké nebezpečí.
  • Zdravotnickou záchrannou službu volejte vždy, když si nejste jistí, zda danou situaci zvládnete vlastními silami. Ne každé volání musí nutně skončit výjezdem záchranné služby, ale třeba „jen“ užitečnou radou.
  • Pokud se rozhodnete zavolat o pomoc v případě ohrožení zdraví, vždy vytočte přímo tísňovou linku 155. Případně využijte bezplatnou aplikaci Záchranka.
  • Nejdůležitější informací, kterou operátor potřebuje vědět, je adresa – tedy místo, kde se nacházíte. Aplikace Záchranka tuto informaci operačnímu středisku předává automaticky.
  • Pak přenechejte iniciativu na operátorovi – odpovídejte na otázky, nechte se vést a nikdy nezavěšujte jako první.
  • Nemusíte mít strach, protože i laika dokážou profesionálové na tísňové lince navést k poskytnutí účinné první pomoci. Není to nic těžkého, díky jejich radám zvládne pomoci opravdu každý a nakonec zjistíte, že k záchraně života nepotřebujete víc než svoje dvě ruce.

Máme velkou radost, že se vám u nás líbilo. Podobné akce nás totiž moc baví, je to skvělá změna, která nám nalévá spoustu energie.

Ještě jednou moc díky a zase za rok😉