Práce zdravotníků záchranné služby je náročná, syrová, často emotivní. Až 20 procent volání na tísňovou linku v Praze vyřeší dispečerky radou po telefonu, k dalším volajícím pak vysílají naše posádky. A každý výjezd má důvod. Nikdy si nemůžeme být stoprocentně jistí, že i na první pohled banální příznaky nemohou být projevem závažného onemocnění. Záchranná služba tu není od generování zisku, ale je to služba lidem. Raději vyjedeme stokrát „zbytečně“, než abychom neposkytli péči pacientovi, který ji potřebuje. Ano, pro posádky je to náročné, ale i to k jejich práci patří. V souladu s naší koncepcí proto stále přijímáme nové zaměstnance, abychom měli dostatečné personální zálohy, předcházeli syndromu vyhoření a jako doposud zvládali skvěle i mimořádné události. Náš primář Ondřej Franěk v DVTV mluvil o aktuálně diskutovaném a celosvětovém tématu nadužívání záchranných služeb. Doporučujeme si ho poslechnout na DVTV: